Hi all,
een dezer dagen gaat het forum een downtime hebben, die toch behoorlijk lang kan duren.
Waarom, wel ik zal het uitleggen:
Sinds september 2010 zijn we overgeschakeld van een gewone webhosting naar een reseller pakket bij een andere host.
Door omstandigheden had ik nood aan meer vrijheid, dus ben sinds een tijdje een stapje hoger gegaan en heb nu een VPS (Virtual Private Server), waar we minder hinder hebben van andere gebruikers etc, dubbel IP adres etc.
Mijn reseller pakket loopt stilaan op zijn einde looptijd, dus ga het forum over zetten naar die VPS.
Hopelijk zonder te veel problemen, maar om dit te kunnen doen moet ik het forum gedurende een tijdje down halen, anders kan ik geen transfer doen zonder gegevens verlies. Moest blijken - je weet nooit - dat er iets gaat schorten, dan maak ik de stap ongedaan en komen we terug op zonder gegevens verlies, maar kan ook weer enkel als het forum down gaat tijdens het proces.
Ik ga dit trachten te doen morgen of overmorgen overdag, omdat het dan in het algemeen rustiger is dan 's avonds of in een weekend.
Downtime forum - een dezer dagen
-
- Oprichter
- Contacteer:
Downtime forum - een dezer dagen
E30 1991 318i Cabrio Design Edition
2012 Jaguar XF (daily driver voor de vrouw momenteel)
2019 Skoda Octavia Business CNG
(lage VAA company car)

-
- Oprichter
- Contacteer:
Re: Downtime forum - een dezer dagen
Voor info, ik heb net nog een ander domein verhuisd, en van zodra de backup online stond, was de downtime minder als 1 minuut alvorens domein weer werkte. Dus moet goedkomen.
(lage VAA company car)

-
- Oprichter
- Contacteer:
Re: Downtime forum - een dezer dagen
Forum is dus verhuisd.
De downtime is langer geweest dan gepland was, dit om dat de mailserver wel snel terug online kwam, maar de DNS routing van het forum bleef uit. Dit lijkt nu stilaan volledig rond te zijn, af en toe nog klein puntje, maar komt in orde dus.
Server is net herstart geweest, hopelijk verder geen problemen meer.
De downtime is langer geweest dan gepland was, dit om dat de mailserver wel snel terug online kwam, maar de DNS routing van het forum bleef uit. Dit lijkt nu stilaan volledig rond te zijn, af en toe nog klein puntje, maar komt in orde dus.
Server is net herstart geweest, hopelijk verder geen problemen meer.
(lage VAA company car)