forum en snelheid
- Vjete
- ///M3 Evo3
- Contacteer:
Re: forum en snelheid
Geen idee, maar helpt het ook om de aantal PB's in te perken? Ik heb gisteren eens grote kuis gehouden, ik zat aan 5 pagina's PB's. (nu nog amper 1 pagina)
Dus bijvoorbeeld een maximum aan PB's in te stellen dat je in u Inbox/outbox/verzonden items kunt hebben.
Dus bijvoorbeeld een maximum aan PB's in te stellen dat je in u Inbox/outbox/verzonden items kunt hebben.
Back 02 Basic
'72 1802 Touring
'73 2002 Touring
'73 2002 Touring
'72 1802 Touring
'73 2002 Touring
'73 2002 Touring
Er is max 100 pb's dacht ik.
20Gb dataverkeer per maand is al een hele hoop! Als ge daar de rekening van die 195€/5Gb/jaar naastlegt...
En Jokke, sinds wanneer zijn de E30.be stickers gratis??
20Gb dataverkeer per maand is al een hele hoop! Als ge daar de rekening van die 195€/5Gb/jaar naastlegt...
carpe diem!
insanus sanus est...
insanus sanus est...

-
Lennerd
- Oprichter
- Contacteer:
PB's is nog geen probleem, gezien die niet in de zoekresultaten circuleren (een geluk soms).Vjete schreef:Geen idee, maar helpt het ook om de aantal PB's in te perken? Ik heb gisteren eens grote kuis gehouden, ik zat aan 5 pagina's PB's. (nu nog amper 1 pagina)
max pb's staat op 500.Cisse schreef:Er is max 100 pb's dacht ik.
Het is 195 euro per jaar per 5gb per maand.
Dus als we gemiddeld 20 gb hebben zou dit op jaarbasis alleen al voor de datatraffic 780 euro betekenen.
Als we dan jokke volgen met de 5 euro per lid donatie, dan zou dat willen betekenen dat we 156 leden zouden moeten hebben die 5 euro geven... En dat hebben we vanzelevelangni...
Dus ik zoek nog achter een andere oplossing.
E30 1991 318i Cabrio Design Edition
2012 Jaguar XF (daily driver voor de vrouw momenteel)
2019 Skoda Octavia Business CNG
(lage VAA company car)
Ik vind dat de snelheid wel doenbaar is dezer dagen. Maar ik blijf erbij: er zijn zoveel VW-tshirts. Met kevers op, met buskes op... Als je naar een meeting gaat, staat er altijd een stand met massa's tshirts. Laat ons gewoon een E30.be-tshirt maken met een dikke E30 op... Ik leg er met veel plezier €25 voor! En dat kost max €10.
En eventueel toch een beetje reclame hé. Volgens mij garages en tuners genoeg die voor een klein prijsje wel een jaar onder dit forum willen staan pronken.
En eventueel toch een beetje reclame hé. Volgens mij garages en tuners genoeg die voor een klein prijsje wel een jaar onder dit forum willen staan pronken.
1988 E30 316 LPG 2-deurs sedan
1991 E30 318 iS
1991 E30 318 iS
Ipv een groep is het Lennerd die voor alles opdraait, dus hij beslist dat.
carpe diem!
insanus sanus est...
insanus sanus est...

-
Lennerd
- Oprichter
- Contacteer:
Re:
Meeste ietswat grotere fora werken met betalende sponsors... Ik heb dat hier nooit gewild, waarom niet, wel heel eenvoudig: ik hoef nu geen verantwoording af te leggen aan iemand. Ik moet niets waar maken voor iemand. Dit is mijn beestje, mijn hobby en niet mijn verplichting omdat er geld betaald werd door iemand.Tombnolz schreef:Ik vind dat de snelheid wel doenbaar is dezer dagen. Maar ik blijf erbij: er zijn zoveel VW-tshirts. Met kevers op, met buskes op... Als je naar een meeting gaat, staat er altijd een stand met massa's tshirts. Laat ons gewoon een E30.be-tshirt maken met een dikke E30 op... Ik leg er met veel plezier €25 voor! En dat kost max €10.
Doe ik nu toch al sinds november 2006 voor E-30.be en sinds januari 2007 ook voor E30.be (ja ik heb nog altijd de 2 domeinen).
Ik zou altijd eens een transfer kunnen doen van deze server naar die van E-30.be (is een andere namelijk) en kijken wat dat geeft, maar goed, ooit al eens een mysql database van 300 mb of meer verhuisd? MySQL heeft namelijk een limiet dat je per schijf van 62 MB of zo moet opjagen... Ben'k ook weer even zoet
E30 1991 318i Cabrio Design Edition
(lage VAA company car)
- Jokke Beton
- Moderator
Op dit moment heb ik zeer veel moeite om een pagina ook maar te openen.
Telkens ik een pagina open krijg eerst één tot 2 maal "the page can not be found" of zoiets en na een aantal keren te refrechen lukt 't dan weer wel.
Had net iemand aan de telefoon die sporadisch op't forum komt en die geraakt er blijkbaar sinds gisteren niet meer op.
Daarjuist moest ik dan ook weer inloggen.
Telkens ik een pagina open krijg eerst één tot 2 maal "the page can not be found" of zoiets en na een aantal keren te refrechen lukt 't dan weer wel.
Had net iemand aan de telefoon die sporadisch op't forum komt en die geraakt er blijkbaar sinds gisteren niet meer op.
Daarjuist moest ik dan ook weer inloggen.
- Bavarianbimmer
- Moderator
- Contacteer:
same issues in het "verre" Limburg
krijg maar moeilijk een pagina op mijn scherm
krijg maar moeilijk een pagina op mijn scherm
1997 E36 328iT LV SOLD
1989 E30 318iS
1990 E30 325iT 2.5i24v SOLD
1989 E30 325iC M-Technic I
1989 E30 325i 2.7i M-Technic II SOLD
1984 E30 323i 150hp motronic1.3 SOLD
1986 Bombardier Polecat 1.7 183YX MIL4x4
2003 Toyota Landcruiser HDJ100 4.2TDi VIP
Dit is mijn favoriete E30-forum, dus ben prima bereid er geld voor neer te leggen. Ik denk dat er wel meer leden zijn die daar zo over denken. Een eurootje of 25 per jaar of zo zou ik met plezier betalen.
Zou er anders niet een bepaalde 'member group' kunnen aanmaken waar je tegen betaling toe kunt behoren? Ik ben op een ander forum actief waar je voor 10 euro per jaar "green member" kunt worden. Levert niks spannends op, behalve dat je naam daar dan voortaan in het groen staat weergegeven. Misschien dat het op die manier uitnodigender is om een financiële bijdrage te leveren of zo, want het werkt daar erg goed en de beheerder kan zo het forum in elk geval blijven bekostigen.
Zou er anders niet een bepaalde 'member group' kunnen aanmaken waar je tegen betaling toe kunt behoren? Ik ben op een ander forum actief waar je voor 10 euro per jaar "green member" kunt worden. Levert niks spannends op, behalve dat je naam daar dan voortaan in het groen staat weergegeven. Misschien dat het op die manier uitnodigender is om een financiële bijdrage te leveren of zo, want het werkt daar erg goed en de beheerder kan zo het forum in elk geval blijven bekostigen.
Misschien 1 dag per jaar een tocht ofzo organiseren en inschrijvingsgeld vragen? eventueel ook Tshirts of iets dergelijk (pennen, stickers, sleutelhangers...) Kost allemaal vrij weinig...
Denk wel dat er redelijk veel leden hier er niet echt mee inzitten om een kleine bijdrage te leveren.
Ik ben alvast bereid om een tochtje ofzo mee te helpen organiseren
(maar dan komt weer het probleem : waar, reglementen?, wanneer..) Volgens mij is het best om als het al zover komt een nutteloze zondag uit te kiezen, dan zijn de meeste mensen thuis (niet op reis) en buiten de blokperiode (al weet ik niet hoeveel schoolgangers hier nog zitten, mij mag je daar alvast bijrekenen
)
Denk wel dat er redelijk veel leden hier er niet echt mee inzitten om een kleine bijdrage te leveren.
Ik ben alvast bereid om een tochtje ofzo mee te helpen organiseren

A French car is like a tampon, every pussy has one
E30 318i Delphingrau 88' R.I.P.
E30 316i touring Lagünengrün 93'

Ha kijk voila, op de jaarlijkse meeting vraag je bijvoorbeeld 8euro inschrijvingsgeld en je geeft ieder jaar een gadget ofzo? Het ene jaar een E30-pen, dan een tshirt, sleutelhanger, lampje vo aan uw sleutelbos, der zijn zoveel dingen die je kan geven. Heb hier nog catalogussen liggen waarin je zo'n dingen kunt bestellen, echt spotgoeikoopJokke Beton schreef:Dan vragen we gewoon aan de leden of er vrijwillig willen doneren he
Ik wil eventueel zeker wel een duit in 't zakje doen![]()
Of de volgende meeting gewoon de drankverkoop tvv 't forum.
Of de stickers ook niet gratis geven.
Denk met de zoveel (actieve) leden die we hebben er wel voldoende zullen zijn die een € of 5 per jaar of zelfs minder kunnen(willen) missen om 't forum comfort te garanderen.
Ik heb er geen idee van hoeveel man daar naartoe komt, maar 150 man lijkt mij niet overdreven? Stel dat het gadget 3 euro kost (hier heb je echt wel al iets leuk voor) dan heb je 750euro winst.
Eventueel nog drank ed bij serveren geeft ook al snel 300 euro winst.
Laatst gewijzigd door Hendriko op di jun 08, 2010 5:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik zou graag een bijdrage doen, maar niet als er van die dertien-in-dozijn promotiematerialen voor verstuurd worden... Ik hoef die troep niet 
Ja, of het moet iets leuks zijn, zoals een E30.be badge voor in de grille of zo, dan ligt het anders
Ja, of het moet iets leuks zijn, zoals een E30.be badge voor in de grille of zo, dan ligt het anders
Voilaaa, daar zegt ge zoal ietsKoen schreef:Ik zou graag een bijdrage doen, maar niet als er van die dertien-in-dozijn promotiematerialen voor verstuurd worden... Ik hoef die troep niet
ik zou het wel niet echt laten opsturen, verzendkosten zijn ook al vrij groot verlies hé. Maar op de meeting ofzo, kunt da natuurlijk moeilijk elk jaar doen dan , tenzij ge uwen beemer echt vol wilt hangen met E30.be-stuff

-
jan.van.gent
- 323i
De hosting kosten van BB zijn ook niet mals. Grotendeels wordt betaald door de sponsors, verder is er nog de polo verkoop die een beetje bijdraagd, de nummerplaat houders, toegang tot evenementen (BB-day),..
Verder zijn er nog de premium members, deze doen een kleine bijdrage en krijgen gratis inkom in de plaats, een premium gedeelte op het forum waar zij enkel in kunnen, en nog voordelen...
Het dataverkeer ligt nog een pak hoger, de database is gigantisch, zeer veel foto's,...
Dat is enkel betaalbaar te houden door veel van bovenstaande dingen te doen.
En sponsors hebben maakt je echt niet afhankelijk, zolang je er genoeg hebt en nog andere inkomsten.
De kosten kan je nooit allemaal op jezelf nemen, of je moet er heel veel geld voor over hebben als het forum nog veel verder groeit.
Persoonlijk merk ik niet dat de snelheid hier zoveel trager is dan anders, no offence maar ze is hier al altijd redelijk traag geweest. Wat niet wegneemt dat het een goed forum is natuurlijk, alleen irriteert mij de snelheid soms wel, als ik hier op iets klik ga ik soms nog eens gaan kijken op BB of hln.be tegen het geladen is...
Zonder een soort "premium members" en sponsors of evenementen waar je geld uit haalt is een groot forum niet levensvatbaar imo vanwegen de grote kosten.
Verder zijn er nog de premium members, deze doen een kleine bijdrage en krijgen gratis inkom in de plaats, een premium gedeelte op het forum waar zij enkel in kunnen, en nog voordelen...
Het dataverkeer ligt nog een pak hoger, de database is gigantisch, zeer veel foto's,...
Dat is enkel betaalbaar te houden door veel van bovenstaande dingen te doen.
En sponsors hebben maakt je echt niet afhankelijk, zolang je er genoeg hebt en nog andere inkomsten.
De kosten kan je nooit allemaal op jezelf nemen, of je moet er heel veel geld voor over hebben als het forum nog veel verder groeit.
Persoonlijk merk ik niet dat de snelheid hier zoveel trager is dan anders, no offence maar ze is hier al altijd redelijk traag geweest. Wat niet wegneemt dat het een goed forum is natuurlijk, alleen irriteert mij de snelheid soms wel, als ik hier op iets klik ga ik soms nog eens gaan kijken op BB of hln.be tegen het geladen is...
Zonder een soort "premium members" en sponsors of evenementen waar je geld uit haalt is een groot forum niet levensvatbaar imo vanwegen de grote kosten.

- Bavarianbimmer
- Moderator
- Contacteer:
Dit zijn allemaal geen slechte ideeën maar je zet zoiets ook niet op 1-2-3 op z'n poten,
daar komt nog heel veel rond de tafel zitten bij.
daar komt nog heel veel rond de tafel zitten bij.
1997 E36 328iT LV SOLD
1989 E30 318iS
1990 E30 325iT 2.5i24v SOLD
1989 E30 325iC M-Technic I
1989 E30 325i 2.7i M-Technic II SOLD
1984 E30 323i 150hp motronic1.3 SOLD
1986 Bombardier Polecat 1.7 183YX MIL4x4
2003 Toyota Landcruiser HDJ100 4.2TDi VIP