forum en snelheid

stino525
327i

Re: forum en snelheid

Bericht door stino525 » wo jun 02, 2010 8:29 am

Ik ben persoonlijk een vrij grote computerleek maar bestaat er niet zoiets om bestanden te comprimeren :confa:
Ik ken dit ook alleen maar omdat mijn outlook express dit op mijn PC dit soms vraagt als er teveel berichten in staan.
Is maar een ideetje, ik weet niet of dit ook daadwerkelijk kan :?
- e30 1990 320i 4-deurs diamantzwart
- Jaguar X-type 2003 2.1V6 silver
- Fiat 500 Sport Cabrio 2015 wit-met

stevalumi
325i

Bericht door stevalumi » wo jun 02, 2010 8:29 am

en zou het niei helpen met al de profielen te verwijderen van de leden die nog geen berichten gepost hebben en die hier al een tijdje zitten er staan bijna 16 paginas bij de leden zonder 1 bericht

Jokke Beton
Moderator

Bericht door Jokke Beton » wo jun 02, 2010 8:38 am

stevalumi schreef:en zou het niei helpen met al de profielen te verwijderen van de leden die nog geen berichten gepost hebben en die hier al een tijdje zitten er staan bijna 16 paginas bij de leden zonder 1 bericht
Da vind ik op zich ook geen slecht gedacht.
Eerst een mailke sturen dat de acount zal verwijderd worden bij geen reactie, en bij geen reactie of geen voorstelling gewoon verwijderen. :confa:
The Older i get, The faster i was!
Afbeelding
Hier NIET clicken

Cisse
///M3 Evo3

Bericht door Cisse » wo jun 02, 2010 8:40 am

Eer dat de grootte van de database de snelheid van het forum zou beïnvloeden zijn we 50 jaar verder denk ik...

't Hangt gewoon af van de mogelijkheden die de server heeft waarop dat spel draait, ik bedoel de connectiemogelijkheid. Doordat de snelheid verandert in de tijd is het nogal duidelijk dat de aansluiting van de hostruimte gewoon volloopt en zodoende veel tijd nodig heeft om requests af te handelen.
carpe diem!
insanus sanus est...
Afbeelding

Cisse
///M3 Evo3

Bericht door Cisse » wo jun 02, 2010 8:41 am

Jokke Beton schreef:
stevalumi schreef:en zou het niei helpen met al de profielen te verwijderen van de leden die nog geen berichten gepost hebben en die hier al een tijdje zitten er staan bijna 16 paginas bij de leden zonder 1 bericht
Da vind ik op zich ook geen slecht gedacht.
Eerst een mailke sturen dat de acount zal verwijderd worden bij geen reactie, en bij geen reactie of geen voorstelling gewoon verwijderen. :confa:
²

Is een meer toegepaste regel op veel fora.
carpe diem!
insanus sanus est...
Afbeelding

stevalumi
325i

Bericht door stevalumi » wo jun 02, 2010 9:22 am

en de onderwerpen uit de subforums te koop gezien of te koop en gevraagd die gesloten zijn verwijderen zou da ook nie helpen

David
///M3 Evo3

Bericht door David » wo jun 02, 2010 11:07 am

Cisse schreef:Eer dat de grootte van de database de snelheid van het forum zou beïnvloeden zijn we 50 jaar verder denk ik...

't Hangt gewoon af van de mogelijkheden die de server heeft waarop dat spel draait, ik bedoel de connectiemogelijkheid. Doordat de snelheid verandert in de tijd is het nogal duidelijk dat de aansluiting van de hostruimte gewoon volloopt en zodoende veel tijd nodig heeft om requests af te handelen.
het lijkt mij inderdaad ook vreemd da de grote van het forum het probleem is van de snelheid

ik vind trouwens dat forum door de dag ook best traag gaat

DiMi_VRS
///M3 Evo3

Bericht door DiMi_VRS » wo jun 02, 2010 5:45 pm

Vjete schreef:
Cisse schreef:Niet akkoord.
Archiveren ok, verwijderen niet hee.
Ben ik eigenlijk ook meer akkord. Er staat bijna overal wel iets interessants...

Dus volgens u is het nodig om topics te houden in het zeverhoekje die 10 pagina's verder staan? En ik zei ook duidelijk om niet zomaar te gaan deleten maar om met een paar serieuze mensen de serieuze dingen er te gaan uit halen.

Wat misschien wat uren zal kosten maar het zou nog eens makkelijker zijn om iets interessant terug te vinden ook! Want nu hebben we veel de situatie dat een interessant topic verdrongen wordt door 5x herhaalt topic.

DiMi_VRS
///M3 Evo3

Bericht door DiMi_VRS » wo jun 02, 2010 5:51 pm

Ik geef nu maar een voorbeeld, in 'mijn non e30 wagen' staan ondertussen ook al grote topics. Maar dit is een E30 forum !! Dan vind ik het zonde dat daar de snelheid aan verloren gaat ipv aan interessante topics in de technische hoek. Het is leuk om keer elkaars andere wagen te zien en zeer interessant maar dit is de bedoeling niet van dit forum naar mijn mening.

Om duur krijgen we hier een forum waar niet meer gereageerd wordt (of enkel nog door een beperkte groep) op een praktische vraag gewoon weg omdat we het niet meer zien staan tussen al die overbodige topic's. Vroeger kon ik het forum hier perfect volgen, alles wat gebeurde interesseerde mij ook. Nu heb ik meer het gevoel dat ik op café zit dan dat ik op een auto forum zit... :verymad:

Vjete
///M3 Evo3
Contacteer:

Bericht door Vjete » wo jun 02, 2010 6:25 pm

Dat is wel waar natuurlijk...
Back 02 Basic

'72 1802 Touring
'73 2002 Touring
'73 2002 Touring

Cisse
///M3 Evo3

Bericht door Cisse » wo jun 02, 2010 10:07 pm

Qua overzicht heeft DIMI_VRS overschot van gelijk, da's juist.
Gesloten verkoop of gezocht topics horen daar natuurlijk niet bij.

Ik vind het vooral onnozel om van die technische vragen (of invoer of zoiets) te posten die hier al uitgebreid behandeld werden, maar waar je de zoekfunctie moet gerbuiken om die terug te vinden.

Da's eigenlijk een hint naar de nieuwe die technische problemen hebben en ipv te zoeken gewoon maar posten :idea:

Maar dat haalt allemaal niks uit voor de snelheid van het forum hee! :0fftopic:
carpe diem!
insanus sanus est...
Afbeelding

Vjete
///M3 Evo3
Contacteer:

Bericht door Vjete » wo jun 02, 2010 10:37 pm

Het probleem is hoe filter je de topics er uit waar niet interessants in staat.
Of post per post verwijderen?
En natuurlijk ook, voor sommmigen is iets heel logisch maar voor een complete leek kan dat zelfde nu net heel interessant zijn.
Back 02 Basic

'72 1802 Touring
'73 2002 Touring
'73 2002 Touring

Tombnolz
///M3

Bericht door Tombnolz » do jun 03, 2010 2:28 am

Er zijn hier 2 discussies aan de gang: sommigen hebben het over de onoverzichtelijkheid, sommigen over de traagheid. Cisse (een informaticus) zegt dat het weghalen van minder interessante en onoverzichtelijkmakende topics het forum niet gaat versnellen, dus is mijn vraag: wat kan het wél versnellen? En het antwoord zal dan zijn: poen op de tafel leggen. Daarom mijn vraag: om hoeveel geld gaat het eigenlijk? Misschien ben je er al met 1 of een klein aantal adverteerders? Ofwel kan je de leden vriendelijk vragen een kleine bijdrage te storten? Ikzelf zou er geen probleem mee hebben om jaarlijks een paar eurootjes bij te dragen hoor. Of een ander idee: supercoole e30-t-shirt laten ontwerpen en verkopen. Zo komt er geld in het laadje, zonder dat er moet gebedeld worden. En wij kunnen dan uitpakken met ons mooie beachware!
1988 E30 316 LPG 2-deurs sedan
1991 E30 318 iS

Lennerd
Oprichter
Contacteer:

Bericht door Lennerd » do jun 03, 2010 7:16 am

punt is de database is ca 350 mb groot, met een 3000 000 ken woorden in.
Het grootste probleem is dat de zoekfunctie van't forum zichzelf continue bij werkt en dus in die 3000 000 woorden gaat gaan zoeken.
Dat enerzijds.
Anderzijds kan ik gaan comprimeren op de server (sql server), maar dat heeft als neveneffect dat bij een zoekopdracht hij het gecomprimeerde gaat uitpakken om te kijken en dan terug gaat comprimeren en dat komt de snelheid op dat moment dus ook niet ten goede.

Ik zou een soort van archief moeten kunnen maken, zoals je op sommige fora ziet waarbij layout van't forum wit wordt en je enkel plain text krijgt.

Nog anderzijds gaat de snelheid van de server waar ik host er ook wel toe doen omdat die die grote doorstroom moet verwerken, maar daar hebk geen access toe.

Veranderen van host is allemaal wel mogelijk, maar gaf ik eerder al aan dat het financiële me daar wat tegenhoudt, maar anderzijds heb je daar ook weer andere beperkingen.
Bij deze host is er ongelimiteerd data verbruik, bij de meeste andere heb je iets van 5 gb per maand enzo....
Wist je dat E30.be een 20gb dataverkeer heeft per maand?
Als ik kijk naar waar de site van mijn werk is gehost, daar moet je traffic per 5gb aankopen, en kost 195 euro per jaar per 5gb!
Mailbox aanmaken: 25 euro.
En dan kan je nog niet aan de FTP etc...
E30 1991 318i Cabrio Design Edition
2012 Jaguar XF (daily driver voor de vrouw momenteel)
2019 Skoda Octavia Business CNG :twisted: (lage VAA company car)

Jokke Beton
Moderator

Bericht door Jokke Beton » do jun 03, 2010 9:23 am

Dan vragen we gewoon aan de leden of er vrijwillig willen doneren he :confa:
Ik wil eventueel zeker wel een duit in 't zakje doen :wink:
Of de volgende meeting gewoon de drankverkoop tvv 't forum.
Of de stickers ook niet gratis geven.
Denk met de zoveel (actieve) leden die we hebben er wel voldoende zullen zijn die een € of 5 per jaar of zelfs minder kunnen(willen) missen om 't forum comfort te garanderen.
The Older i get, The faster i was!
Afbeelding
Hier NIET clicken

Plaats reactie