Awel Joske, dat zou misschien kunnen kloppen.
Maar de eerste keer was ik verkeerd met de omtrek.
De slechte kant is 130cm in omtrek, en de goede kant is 128cm in omtrek.
Ik heb al van alles gehoord van de verkoper.
Ik zal hier eens uitleggen hoe het van begin af tot nu gegaan is.
Toen ik de velgen heb toegekregen ben ik naar Guy "lachssilber" gegaan om de banden die hij had liggen er op te trekken.
Met het gekende gevolg: de band explodeerde.
Eerst dachten we aan de banden, aangezien ze al enkele jaren oud waren.
Maar aangezien hij eerder die week de velgen op zijn setje bbs rs met net dezelfde maten heeft gemonteerd kon dit dus niet geval zijn.
Ik heb dan nieuwe banden gekocht van dunlop en bij de bandencentrale knalde al snel weer een band.
Na wat meten bleek er dus verschil te zijn. Aangezien de velg uit 3 delen bestaat kan het dus best zijn dat verkoper bij montage een fout heeft gemaakt en misschien een andere ringen gemonteerd.
Nu het contact met de verkoper:
Hij bleef lange tijd afstrijden dat dit niet zijn fout was en dat hij de bekwaamheid van de mechaniekers in twijfel trok

. Nadien kwam die met antwoord dat ze maar meer zeep moesten gebruiken

.
Ik heb dan van de metingen foto's genomen en hem doorgestuurd.
Met het bewijs van die foto's en ook van de band die stuk is stuur ik die door naar hem.
Uiteindelijk zegt die dat ik die 2 velgen naar hem moet sturen en dat hij ze is gaat bekijken.
Ik zeg, zomaar ga ik ze niet versturen... als je er enkel maar naar gaat kijken

.
Dus vraag ik hem wat zijn oplossing gaat zijn om zijn fout op te lossen.
De mails die dan volgde draaide die altijd rond de pot en werd er niet op die vraag beantwoord.
Ik heb dan gedreigd dat ik naar hem zou komen en alle 4 de velgen ging mee pakken zodat die mijn geld maar kon terug geven.
Dan kreeg ik als antwoord dat hij het zelf ging proberen om banden er op te leggen en indien het niet ging zou ik 2 nieuwe velgen krijgen.
Ik dacht... eindelijk raakt het opgelost.
Dus ik ga ze versturen. Dhl... wat een tegenvaller

.
Gisteren waren ze dus al aangekomen en ik vraag wat hij er van vind.
Hij zegt, ik zie geen merkwaardig verschil tussen mijn velg en die van hem.
Ik stuur ze morgen terug

.
Dat was de afspraak niet. Hij ging er banden op leggen.
En op foto was het zelfs te zien dat er verschil was.
Zijn reactie was dat die geen banden meer had liggen

.
En dat hij geen velgen meer had liggen enkel een andere ET

.
Meteen een tal van mails verstuurd met foto's die ik duidelijk gemarkeerd heb om het verschil duidelijker te maken.
Ook weer meteen gedreigd naar daar te gaan met de andere wielen en dat die mij alles kon vergoeden.
Hij moest deze maar oplossen of 2 nieuwe geven zoals afgesproken.
Tot deze morgen was het dan stil en kreeg ik deze mail: Ik kan je die met ET11 versturen en dan is de zaak opgelost.
Ik zeg dat het goed is (had gisteren geinformeerd bij Guy) en deze passen.
Dan krijg ik deze middag reactie dat hij nieuwe binnenringen heeft gemonteerd en banden heeft opgetrokken en hij ze morgen opstuurt.
Ik heb er foto's van gevraagd, maar het blijft stil...
Het gaat hem er om dat hij constant de velgen afwimpeld.
Maar dan zit ik met rotte peren.
Ik denk het niet.
Ik heb niet eens gevraagd om de onkosten te vergoeden. Ik heb ondertussen al een vervangband gekregen en de kosten van DHL had ik wel opvoorhand berekend maar daar leek het een heel stuk meer. Maar ik had ze elders ook kunnen verturen. Dus hij mag nog tevreden zijn dat ik nog vrij soft ben

.
Ik sta er gewoon op dat ik velgen wil waar een band op kan.
Als iemand bijna 200 euro betaald om te verzenden en je beloofd om ze goed na te kijken en er banden op te trekken, dan mag je er toch wel werk van maken hé.
Anders kan ik evengoed voor die 1400 euro in briefjes van 5 euro velgen van maken. Die krijg ik ook niet op den auto

.